Thursday, May 26, 2011

NATURACTOR Cover Face


Hello peeps!

Hari ni nak review dan promote 1 product, rasanya bila korang baca je title tu most of you dah tau product ape kot tu kan.. hehe.. tp, pape pun kpd yg still xtau tu, meh nk gtau meh >.<
NATURACTOR Cover Face (by Meiko) ni adalah Jepun punye product, bende ni sgtBERKUALITI dan MURAH. I bet, ianya mampu dimiliki oleh semua golongan ;) Apa yang menyebabkan Cover Face ni best sangat? Let's see the ingredients.. Antara kandungan UTAMA dalam Cover Face adalah:
~Jojoba Oil (Minyak Jojoba)
~Rice (Beras)


Kebaikan Cover Face:
1) Minyak Jojoba memang terkenal dengan fungsinya untuk melembap. So, dengan adanya ingredient ni, Cover Face mampu membantu untuk menghidratkan kulit, menjadikan kulit lebih lembut, dan cantik berseri.

2) Cover Face ni jugak adalah rice based powder, so ia menyerap minyak berlebihan yang dihasilkan oleh kulit, menyeimbangkan kelembapan kulit agar tidak berminyak, menghasilkan kulit yang bebas dari keradangan dan jerawat.

3) Kombinasi dua ramuan di atas mampu menghasilkan kulit yang lebih sihat, lembut dan berseri.

4) Cover Face juga terkenal sebagai ''moist powder foundation'' - yang bertindak sebagai bedak asas dan pelembab. Sambil menjadi foundation (menutup cela di muka), ia juga bertindak sebagai pelembap pada kulit.

Mengapa ada 2 jenis packaging? 
Jawapannye simple, satu Made in China (telah diformulasikan semula di China), satu lagi Made in Japan. Saya xpasti samada dua2 nya mempunyai kualiti yang sama atau tidak, sebab produk China ni dijual dengan harga yang jauh lebih murah drp Jepun. Jadi, it's up to you (pengguna) untuk membezakan yang mana lebih baik, dari segi kualiti dan kepuasan menggunakan produk tersebut. Kat bawah ni saya lampirkan contoh Cover Face packaging dari China dan Jepun.

Cover Face from China


Cover Face from Japan

The 
HUGE difference between China and Japan product is the availability of the color tones. Kalau yang originally from Japan, the color tone choices quite limited, ade 5 jenis tone je yg available, iaitu 130, 140, 141, 151 dan 171. TAPI other color tones available in their foundation range. Kirenye, utk dapatkan tone color yang laen, anda boleh dapatkannya denganNATURACTOR foundation. NATURACTOR Cover Face and Foundation adalah based on the same ingredients, tp Cover Face sesuai untuk light make up, Foundation sesuai untuk heavy make up.


Kalau product yang diformulasikan semula di China, range dia lebih banyak, 130, 140, 141, 150, 151, 152, 153,  161, 171, 181, which showed below:

Color tones available (product re-formulated in China)



So, macamana nak bezakan yang original atau tidak? 
1. Berat NATURACTOR Cover Face adalah 20gBUKAN 25g seperti yang dijual oleh sesetengah pihak.
2. Kalau keluaran Jepun, tulisan atas botol adalah "NATURACTOR", tapi kalau keluaran China, tulisan atas NATURACTOR, tp dalam TULISAN CHINA.
3. NATURACTOR Cover Face keluaran Jepun botol dia colour putih solidBUKAN transparent. Contoh seperti kat bawah:
Original Cover Face container(from OFFICIAL Cover Face website in Japan)
4. Untuk yang dari Jepun (yang saya beli sendiri di Jepun ni), TIADA hologram diperlukan, cuma ada satu kod KHAS di bawah botol.
5. Kalau yang dari China, WAJIB ada hologram. Dan hologram pon, bukan sebarang hologram, mungkin hologram ade yg tipu kan.. nak tau hologram yg asli seperti kat bawah:

Cara untuk mengenalpasti hologram asli (product from China)
Disebabkan saya ni xreti bahasa China, jadi saya xdpt nak terangkan lah lebih detail, tapi saya pasti tgk drp gambar boleh faham kot cane nk tau hologram asli. Ni saya ambil dari OFFICIAL naturactor website dari China. 


Kenapa yang Jepun punya xde hologram?
Sebab di Jepun ni kawalan kosmetik mmg sangat ketat. Tidak seperti di China, kat Jepun ni sangat sangat susah untuk jumpa produk tiruan, jadi apa yang dijual di Jepun, I can guarantee, it's 100% original.



Jadi, saya menjual NATURACTOR Cover Face (by Meiko) yang MADE IN JAPAN.
100% ORIGINAL, atau jaminan WANG ANDA DIKEMBALIKAN :)
- Kenapa saya yakin sangat dengan ketulenan produk yang saya jual? sebab saya memang
TINGGAL di Jepun, dan saya membeli SENDIRI produk2 ni dari BOOTH Meiko di Tokyo, Jepun. 

Disebabkan saya menjual produk 
NATURACTOR Cover Face from Japan, jadi hanya ada 5 tone color yang available, 130, 140, 141, 151 dan 171, warna seperti di bawah:



Untuk kulit sangat cerah (Chinese skin color)


Untuk kulit cerah ke medium tone (Chinese skin color to very fair Malay skin color)


Untuk kulit cerah/natural (Fair skin color for Malay)


Untuk kulit sawo matang (Typical Malay skin color)


Foundation untuk cover cela di muka


100% ORIGINAL Cover Face from Japan (20g)
PRICE: RM 35 + RM 5 (postage) 



How to order?

1) Hantarkan confirmation email (email yang menyatakan anda benar2 berminat utk mendapatkanNATURACTOR Cover Face) dan alamat utk poskan NATURACTOR Cover Face ke zunitaramli@gmail.com

2) Saya akan confirmkan order dengan membalas email anda dan menyertakan sekali account number MAYBANK untuk anda transfer duit pembelian

3) Setelah anda membuat pembayaran sila inform semula kpd saya; jika guna online banking, cc kan transaction anda, jika guna ATM machine, sila sertakan account number anda.

4) Produk hanya akan di pos pada setiap hari SELASA setiap minggu dan delivery adalah seminggu (7 hari) dari tarikh pengeposan.

5) Semua produk dipos dari Jepun.
Akhir sekali, thanks for shopping! :) 


1 comment: